درآمدهای نفتی روسیه بالاترین حد در سه سال اخیر

درآمدهای نفتی روسیه بالاترین حد در سه سال اخیر

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) روز جمعه اعلام کرد صادرات نفت خام و محصولات پالایشی روسیه در ماه مارس به بالاترین سطح از آوریل 2020 افزایش یافت و یک میلیارد دلار بیشتر به درآمدهای نفتی پوتین در ماه گذشته نسبت به فوریه اضافه شد.

آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش خود اعلام کرد که صادرات نفت و محصولات روسیه در ماه مارس با 600 هزار بشکه در روز افزایش، به 8.1 میلیون بشکه در روز رسید که بالاترین میزان صادرات نفت این کشور در سه سال اخیر است.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد صادرات سوخت روسیه نیز با جهش 450 هزار بشکه در روز به 3.1 میلیون بشکه در روز رسید.

بیشتر بخوانید: روزهای خوش نفت شیل به پایان می‌رسد؟

 

تخمین زده می شود که درآمدهای صادراتی نفت با یک میلیارد دلار از سطح فوریه به 12.7 میلیارد دلار در ماه مارس افزایش یافته باشد. با این حال، به دلیل کاهش قیمت‌های بین‌المللی و تخفیف‌های گسترده‌ای که نفت روسیه نسبت به معیارهای بین‌المللی معامله میشود، درآمدها همچنان 43 درصد کمتر از یک سال گذشته بود.

روسیه اعلام کرده است که تولید نفت خود را تا پایان سال 500 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. هفته گذشته روسیه مدعی شد تولید خود را در ماه مارس 700 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

شرکت‌های ردیابی نفت‌کش‌ها و تحلیلگران گفته‌اند که به نظر می‌رسد روسیه توانسته است مقدار زیادی از صادرات نفت خام و سوخت خود را از اتحادیه اروپا بسمت آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین گسیل کند. بخش عمده نفت خام روسیه اکنون به چین و هند می رود، در حالی که آفریقا و آمریکای لاتین به مراکز اصلی صادرات بنزین و گازوئیل روسیه تبدیل شده اند.

منبع

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *