روسیه به دنبال راه‌هایی برای افزایش درآمد نفتی

روسیه به دنبال راه‌هایی برای افزایش درآمد نفتی

دولت روسیه در حال بررسی کاهش یارانه سوخت یا وضع مالیات برای بازیگران صنعت نفت است تا افت شدید درآمدهای نفت و گاز را در بحبوحه فشار تحریم های غرب جبران کند.

بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که یکی از گزینه‌های افزایش درآمد، تغییر فرمولی است که مقامات برای محاسبه یارانه‌هایی که پالایشگاه‌های روسی برای عرضه سوخت به بازار داخلی دریافت می‌کنند. یارانه های پرداختی در سال گذشته حدود 26.6 میلیارد دلار بود که مبلغ بسیار قابل توجهی است. به منظور کوچک کردن آنها، دولت می‌تواند در تخفیف اورال نسبت به برنت بازنگری کند یا در عوض، قیمت پایه سوخت مورد استفاده در فرمول را تا 50 درصد افزایش دهد.

به گفته منابع بلومبرگ، گزینه دیگر این بود که از شرکت های نفتی مالیات بادآورده یا اصطلاحا Windfall Tax برای سودهایی که در سال گذشته بخاطر افزایش قیمت نفت به دست آوردند، بگیرند.

اوایل هفته گذشته، الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت که دولت روسیه در حال بحث در مورد تغییراتی در نحوه اعطای یارانه به پالایشگاه هاست و افزود که این تغییرات پس از توافق، سپس به مجلس دوما ارائه خواهد شد.

مطالعه بیشتر: هیدروکربن سنگین پتروپالایش نیک یزد کد ۹-۴۸-۶۴۷۴۲ 

همچنین، نواک اعلام کرد که معافیت های اتحادیه اروپا برای واردات نفت روسیه نشان می دهد که با وجود تحریم ها واردات  همچنان در اتحادیه اروپا مورد تقاضاست.

این اظهارات به دنبال به‌روزرسانی مکانیسم سقف قیمتی است که اتحادیه اروپا دنبال می‌کند. بر طبق آن، پس از اینکه این محصولات در گردش آزاد درون کشوری غیر از روسیه قرار گرفتند، محدودیت برای محصولات نفتی اعمال نمی‌شود.

نواک گفت: “این مسأله یکبار دیگر تاکید می کند که محصولات نفتی ما در اروپا مورد تقاضاست، زمانی که سیاستمداران اروپایی نشان دادند که اقدامات آنها از هر منطقی سرپیچی می کند و چنین تصمیماتی میگیرند و اکنون فکر میکنند چگونه از این وضعیت خارج شوند.”

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *