نفت قزاقستان از خط لوله روسیه به آلمان می رسد

نفت قزاقستان از خط لوله روسیه به آلمان می رسد

اپراتور انحصاری خط لوله روسی Transneft روز دوشنبه اعلام کرد نفت خام قزاقستان از طریق شبکه خط لوله روسیه به لهستان و سپس به آلمان جریان می یابد.

این شرکت روز دوشنبه گفت که اپراتور خط لوله نفت قزاقستان 20 هزار تن نفت قزاقستان را به سیستم خطوط لوله نفت ترانس نفت به آلمان تحویل داده است. همچنین در دسامبر، شرکت قزاق درخواست انتقال 1.2 میلیون تن دیگر از این نفت را داده است.

رسانه های روسی گزارش دادند که در همین حین، تحویل نفت خام از روسیه به لهستان به حالت تعلیق درآمده است. روسیه مدعی است که مدارک ناقص مانع از عرضه نفت روسیه به لهستان شده و اکنون پالایشگاه های لهستان قطع شده اند.

به گفته سخنگوی ترانس نفت، نفت خام باید در نیمه دوم فوریه به پالایشگاه های لهستان تحویل داده می شد، اما طبق رسانه های روسی، مدارک مربوط به «دستورات مسیریابی با منابع تأیید شده و پرداخت ترانزیت» اجرا نشد.مطالعه بیشتر: نفتا چیست؟

پالایشگاه بزرگ لهستان، پی‌کی‌ان اورلن، آخر هفته گذشته گفت که دریافت نفت از روسیه از طریق خط لوله دروژبا را متوقف کرده است. اورلن گفت که برای چنین سناریویی آماده شده است و مصرف کنندگان تحت تأثیر قرار نخواهند گرفت.

به دنبال تعهد قبلی مبنی بر توقف خرید نفت خام خط لوله روسیه، علیرغم اینکه تحریم اتحادیه اروپا جریان های خط لوله از روسیه به اروپا را معاف می کند، اما آلمان واردات نفت روسیه از طریق خط لوله را در اول ژانویه متوقف کرد.

تحریم اتحادیه اروپا بر واردات نفت خام روسیه از طریق دریا در 5 دسامبر اجرایی شد، اما جریان نفت خط لوله به کشورهای عضو اتحادیه اروپا محصور در خشکی از این ممنوعیت مستثنی است.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *