افزایش صادرات نفت و فرآورده ونزوئلا به کمک ایران

تاثیر کاهش تقاضای چین بر قیمت نفت

رسانه های ایرانی به نقل از جواد اوجی وزیر نفت گزارش دادند که ایران پالایش نفت خام خود در ونزوئلا را آغاز کرده است.

به نقل از شانا، وزیر نفت ایران گفته است نفت خام ایران با نرخ 100 هزار بشکه در روز در پالایشگاه ال پالیتو فرآوری می شود.

خبرگزاری مهر نیز به نقل از وزیر امور خارجه گفت: پالایشگاه ال پالیتو اولین پالایشگاهی است که ایران در خارج از کشور ساخته و تهران پروژه‌های پالایشگاهی بیشتری را در کشورهای دیگر به جز ونزوئلا دنبال خواهد کرد.

همچنین به گفته اوجی “این یک آرزوی دیرینه و 43 ساله بود که با تلاش همکارانم در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران محقق شد.”

قرارداد شروع پالایش نفت ایران در پالایشگاه ال پالیتو در بهار امسال بسته شد.

بر اساس گزارش رویترز، این توافق مقرر می کرد که  PDVSA (شرکت ملی نفت ونزوئلا) تنها در در ماه ژوئیه 4 میلیون بشکه نفت خام سنگین ایران را برای پالایش در تاسیسات ال پالیتو دریافت کند.

ایران همچنین با تامین بنزین و میعانات گازی به ونزوئلا برای ترکیب با نفت خام سنگین در افزایش صادرات نفت این کشور کمک کرده است.

رویترز با استناد به داده‌های ردیابی نفت‌کش‌ها و اسناد داخلی PDVSA گزارش داد همکاری بین کاراکاس و تهران به ونزوئلا کمک کرد تا صادرات نفت خود را به بیش از 700 هزار بشکه در روز نفت خام و فراورده در سپتامبر افزایش دهد.

نبایست فراموش کرد که چین همچنان بزرگترین خریدار نفت و سوخت از ونزوئلا باقی مانده، همانطور که بزرگترین خریدار نفت ایران و اخیراً نفت روسیه شده است.

بیشتر بخوانید:  هیدروکربن سبک چیست و چه کاربردی دارد؟

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *