تقاضای جهانی نفت قبل از پایان دهه، به اوج میرسد

تقاضای جهانی نفت قبل از پایان دهه، به اوج میرسد

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) مستقر در پاریس، در جدیدترین پیش بینی خود اعلام کرد که بدلیل شتاب گرفتن انرژیهای تجدیدپذیر، تقاضای جهانی نفت قبل از پایان دهه جاری به اوج خود خواهد رسید.

بر اساس گزارش این آژانس، تقاضای جهانی نفت از سال 2022 تا 2028 با 6 درصد افزایش به 105.7 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

آژانس انرژی همچنین پیش‌بینی کرده است که تقاضای جهانی برای نفت مورد استفاده در حمل‌ونقل در سال 2026 تا حد زیادی بخاطر انقلاب EV و همچنین اقدامات سیاستی که برای بهره‌وری بیشتر، کاهش می‌یابد. انتظار میرود رشد تقاضای بنزین در پایان سال جاری معکوس شود، اما انتظار می رود تقاضا برای “سوخت های فسیلی قابل احتراق” قبل از رسیدن به اوج در سال 2028 به رشد خود ادامه دهد و سپس تا سال 2050 به 24 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: هیدروژناسیون: فرآیند اشباع کردن ترکیبات آلی در صنعت نفت

اما سایر موسسات چشم انداز متفاوتی برای تقاضای بلندمدت نفت دارند. در اوایل سال، گروه انرژی اینتلیجنس، پیش‌بینی کرده بود که نه تنها تقاضای نفت در سال 2023 رشد خواهد کرد، بلکه تا پایان این دهه به رشد خود ادامه خواهد داد. به گفته این موسسه، تقاضای جهانی نفت در سال جاری به 101.2 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و تا سال 2030 به 106 میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد. تقاضای جهانی نفت در سال 2023 به میزان 1.5 میلیون بشکه در روز رشد خواهد کرد. در واقع، میانگین امسال به بالاترین حد قبلی یعنی 100.6 میلیون بشکه در روز تعیین شده در سال 2019 خواهد رسید.

کمتر از 10 سازمان از جمله اوپک، اکسون موبیل و اداره اطلاعات انرژی (EIA) پیش بینی کرده اند که تقاضای جهانی نفت تا سال 2050 به رشد خود ادامه خواهد داد. صعودی ترین پیش بینی مربوط به EIA مستقر در امریکاست که پیش بینی کرده تقاضای جهانی نفت با افزایش 34 درصدی به 126 میلیون بشکه در روز در سال 2050 برسد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *