اروپا ظرفیت واردات LNG را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد

اروپا ظرفیت واردات LNG را به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) روز دوشنبه، با استناد به داده های گروه بین المللی واردکنندگان گاز طبیعی مایع (GIIGNL) و مطبوعات تجاری، اعلام کرد انتظار می رود اتحادیه اروپا و بریتانیا ظرفیت واردات LNG خود را تا سال 2024 در مقایسه با سال 2021 به میزان 34 درصد یا 6.8 میلیارد فوت مکعب در روز افزایش دهند. .

بر اساس برآوردها، ظرفیت گازی‌سازی (regasification) اروپا تا پایان سال 2023 به میزان 5.3 میلیارد مکعب در روز و تا پایان سال 2024 به میزان 1.5 میلیارد مکعب در روز افزایش می‌یابد.

پس از گسترش نسبتاً متوسط ​​ظرفیت واردات LNG قبل از سال 2022، اروپا از زمان تهاجم روسیه به اوکراین، در فعال سازی و راه اندازی مجدد پروژه ها تعجیل کرده است.

بیشتر بخوانید:  هیدروکربن سنگین چیست؟

همچنین واحدهای شناور گازی‌سازی (FSRU) در آلمان، هلند و فنلاند در حال راه اندازی هستند. انتظار میرود پروژه های Eemshaven در هلند و Wilhelmshaven و Brunsbuttel در آلمان تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد.

EIA گفت تا کنون در سال جاری، حدود 1.7 میلیارد مکعب در روز به ظرفیت جدید و گازی‌سازی LNG در هلند، لهستان، فنلاند، ایتالیا و آلمان اضافه شده است.

پایانه جدید EemsEnergy در هلند متشکل از دو کشتی FSRU بوده و اولین محموله وارداتی خود را در سپتامبر 2022 دریافت کرد. پایانه جدید FSRU در Wilhelmshaven آلمان نیز در اوایل این ماه تکمیل شد.

پایانه‌های گازی‌سازی که در حال ساخت در هفت کشور اتحادیه اروپا هستند، می‌توانند تا پایان سال 2023، 3.5 میلیارد مکعب فوت مکعب در روز به ظرفیت جدید اضافه کنند. در حال حاضر آلمان، لهستان، فرانسه، فنلاند، استونی، ایتالیا و یونان در حال کار برای توسعه ظرفیت‌های واردات LNG هستند.

تخریب تقاضا در قیمت های بالا می تواند بخشی از مصرف LNG را در کوتاه مدت در اروپا و آسیا کاهش دهد اما حتی در این سناریو نیز اروپا برای جایگزینی تمام گاز روسیه که پس از پایان زمستان از دست داده و برای ایجاد ذخایر کافی قبل از زمستان 2023/2024، هنوز به LNG زیادی نیاز دارد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *