کرونا در چین؛ آغاز موج جدید

کرونا در چین؛ آغاز موج جدید

به گزارش رویترز، موج اخیر کووید چین می تواند بسیار جدی تر از آن چیزی باشد که دولت ادعا میکند.

بر اساس اطلاعات شرکت داده های بهداشتی Airfinity، احتمالاً حداقل 5000 نفر هر روز بر اثر کرونا در چین جان خود را از دست می دهند، و در ادامه این موج نیز ممکن است جان 1.3 تا 2.1 میلیون نفر گرفته شود. این ارقام در تضاد کامل با داده های رسمی است که 1800 مورد ابتلا و تنها 7 مورد مرگ رسمی را در هفته گزارش کرده و طبیعتا می تواند روند بهبود قیمت نفت را از مسیر خود خارج کند.

قیمت نفت در روز چهارشنبه تا 3.1 درصد افزایش یافت و گزارش اداره اطلاعات انرژی امریکا نشان داد که ذخایر نفت خام این کشور بیش از حد انتظار کاهش یافته است. نفت شاخص نایمکس برای تحویل در ژانویه با 2.3 درصد افزایش به 77.99 دلار در هر بشکه رسید در حالی که برنت با تحویل فوریه ضمن 2.7 درصد افزایش به 82.18 دلار رسید.

سه هفته پیش، پکن گسترده ترین تغییرات را در دستورالعمل های کووید، از جمله تسهیل شرایط آزمایش و محدودیت های سفر، اعلام کرد. افرادی که به کووید آلوده شده‌اند اما فقط علائم خفیف دارند یا علائمی ندارند، اکنون اجازه دارند به جای بهبودی در مراکز بهداشتی، در خانه ایزوله شوند. چین همچنین اعلام کرد که قصد دارد ردیابی برخی از سفرها را متوقف کند و احتمال اینکه افراد مجبور شوند برای بازدید از نقاط مشکوک کووید قرنطینه شوند، کاهش می‌یابد. چرخش ناگهانی چین در سیاست قبلی خود برای مقابله با کوویدصفر در پی اعتراضات، نگرانی‌های جهانی را در مورد شیوع مجدد و گسترده در میان جمعیت آسیب‌پذیر و واکسینه نشده ایجاد کرد. 

نزدیک به سه سال است که چین، سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌های کنترل همه‌گیری جهان را اجرا می‌کند. اما اکنون، در واپسین روزهای سال، روی دیگر سکه نمایان شده و Airfinity تخمین می زند که موج فعلی در اواسط ژانویه می تواند 3.7 میلیون در روز را مبتلا کند. این اتفاق قطعا تاثیر شدیدی بر تقاضای نفت و انرژی خواهد گذاشت.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *