اعتصابات پی در پی گریبانگیر صنعت نفت بریتانیا

اعتصابات پی در پی گریبانگیر صنعت نفت بریتانیا

پس از آنکه اتحادیه کارگری بریتانیا اعلام کرد بیش از هزار کارگر فراساحلی از دوشنبه اعتصاب دو روزه خود را آغاز خواهند کرد، صنعت نفت و گاز بریتانیا در حال آماده شدن برای اعتصاب دیگریست.

1300 کارگر فراساحلی که قرار است از روز دوشنبه به مدت 48 ساعت کار خود را ترک کنند، ممکن است تولید نفت و گاز BP، CNRI، EnQuest، Harbour، Ithaca، Shell، TAQA و TotalEnergies را مختل کنند.

اتحادیه کارگری بریتانیا این اعتصاب را به دلیل مشکلات دستمزد، ترتیب و فراخوان داد.

1400 کارگر خارج از کشور اکنون قرار است علیه این کارفرمایان که از دادن سهم منصفانه آنها خودداری میکنند، دست به اعتصاب بزنند. شارون گراهام، دبیر کل اتحادیه در ماه مارس گفت که این امر باعث ایجاد سونامی ناآرامی صنعتی در بخش فراساحلی می‌شود، با این استدلال که شرکت‌های نفت و گاز در سال گذشته سود زیادی کسب کرده‌اند.

مطالعه بیشتر: شماره-۲۱ / هفته چهارم فروردین / ۱۴۰۲

همچنین اتحادیه اعلام کرد اعتصاب دوشنبه دومین اعتصاب از سری اعتصاب های برنامه ریزی شده خواهد بود که از 29 مارس آغاز شد و تا 7 ژوئن ادامه خواهد داشت.

فرانسه اخیراً نیز در معرض برخی اقدامات اعتصابی قرار گرفته است؛ چرا که اتحادیه های کارگری ماه گذشته کارگران پالایشگاه فرانسوی را بسیج کردند. این اعتصابات محصولات پالایش شده از پالایشگاه های Donges و La Mede را مسدود کرد و تولید پالایشگاه های نرماندی و فیزین را نیز کاهش داد.

منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *