چین و هند تضمین کنندۀ تقاضای قوی نفت در آسیا

چین و هند تضمین کنندۀ تقاضای قوی نفت در آسیا

تقاضا برای نفت در آسیا در ماه مارس به لطف واردات قوی چین و هند که تضعیف تقاضا در برخی دیگر از کشورهای آسیایی را جبران کرد، همچنان قوی باقی مانده است.

کلاید راسل از رویترز با استناد به داده های Refinitiv گزارش داد که آسیا در ماه گذشته در مجموع 27.6 میلیون بشکه نفت خام در روز دریافت کرده و این نسبت به ماه فوریه 4 درصد افزایش داشته است.

راسل خاطرنشان کرد که طی سه ماه اول سال، واردات نفت آسیایی نسبت به تمام ماههای پارسال به جز نوامبر، افزایش داشته است.

واردات نفت خام چین در ماه مارس با 11.65 میلیون بشکه در روز به بالاترین میزان در چهار ماه گذشته رسید که تقریباً یک میلیون بشکه در روز بالاتر از میانگین روزانه فوریه بود. عربستان ماه گذشته با پشت سر گذاشتن روسیه، بزرگترین تامین کننده چین بود.

هند نیز به نوبه خود شاهد بود که واردات نفت خام خود در ماه مارس با 5.02 میلیون بشکه در روز به بالاترین میزان در 11 ماه گذشته رسید. نفت خام روسیه یک سوم از این کل را به خود اختصاص داده و تحویل نفت برای ششمین ماه متوالی در بالاترین حد خود ثبت شده است.

علیرغم واردات ضعیف نفت خام و گاز طبیعی در اوایل سال جاری و درست پس از بازگشایی چین بعد از تقریباً سه سال اقدامات سختگیرانه کووید، تحلیلگران انتظار دارند واردات نفت چین در اواخر سال جاری شتاب گرفته و از رشد تقاضای جهانی نفت حمایت کند.

مطالعه بیشتر: هیدروکربن سنگین پتروپالایش نیک یزد کد ۹-۴۸-۶۴۷۴۲ 

بر اساس گزارش موسساتی چون Energy Aspects، FGE، S&P Global Commodity Insights و Wood Mackenzie، واردات نفت خام چین در سال جاری به طور متوسط به 11.8 میلیون بشکه در روز میرسد که نسبت به سال گذشته بین 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز افزایش دارد.

در همین حال، داده های اخیر نشان می دهد که تقریباً تمام صادرات نفت خام روسیه به چین و هند میرود. به گزارش خبرگزاری آناتولی، بر اساس گزارش ارائه‌دهنده تحلیل انرژی Vortexa، روسیه در ماه مارس 3.38 میلیون بشکه در روز نفت خام را به بازارهای خارج از کشور ارسال کرد که 91 درصد آن به دو اقتصاد بزرگ آسیا اختصاص داشت.

در همین حال، در بقیه آسیا، واردات نفت خام عمدتا کاهش یافته است که نشان دهنده تضعیف تقاضا در خارج از شش واردکننده بزرگ، که شامل کره جنوبی و ژاپن نیز می شود، است.منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *