بهبود اندک قیمت نفت با دیدار مقامات سعودی و روسیه

بهبود اندک قیمت نفت با دیدار مقامات سعودی و روسیه

قیمت‌های نفت برنت و WTI پس از چند روز طوفانی در بازار بانکها، مثبت شده و هر دو حدود 1 درصد افزایش یافتند. در این هفته، بانک‌های منطقه‌ای ایالات متحده به کمک بانک‌های بزرگ رفته و از آنسو هم کمک 54 میلیارد دلاری بانک ملی سوئیس به Credit Suisse پیشنهاد شده است.

پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر دیدار مقامات عربستان و روسیه برای بحث در مورد ثبات بازار، قیمت نفت نیز مقداری ارزش یافت تا از پایین‌ترین حد خود در 15 ماه گذشته بازگردد.

بازار همچنین نظاره گر است تا ببیند آیا دولت بایدن به خرید مجدد نفت برای پر کردن ذخایر استراتژیک (SPR) اقدام خواهد کرد یا خیر. در ماه اکتبر، کاخ سفید اعلام کرد زمانی که قیمت‌ها در حدود 67 تا 72 دلار در هر بشکه یا کمتر از آن باشد، نفت خام را بازخرید می‌کند و زمانی که قیمت‌ها در این محدوده باشد، به تقاضای جهانی می‌افزاید.

مطالعه بیشتر: نشماره-۱۸ / هفته سوم اسفند / ۱۴۰۱

حدود ساعت 12:00 بعد از ظهر روز چهارشنبه، سهام بانک های منطقه ای در ایالات متحده پس از زیان های سنگین در اوایل روز شروع به رشد کردند.

این افزایش در پاسخی به دو تحول بود. اول، سهام کردیت سوئیس روز چهارشنبه پس از موافقت بانک مرکزی سوئیس با 54 میلیارد دلار وام پس از سقوط 30 درصدی سهام در روز سه شنبه، افزایش یافت. تعهد بانک مرکزی، سهام Credit Suisse را به بسرعت بالا کشید و آن را 33 درصد افزایش داد.
دوم، گزارشی از وال استریت ژورنال منتشر شد مبنی بر اینکه بانک‌های بزرگ، از جمله سیتی‌گروپ، جی‌پی مورگان، گلدمن ساکس و ولز فاربو، پس از سقوط سهام در سه‌شنبه و اوایل چهارشنبه، در حال بررسی پیشنهادهای نجات برای بانک First Republic (FRC) هستند.

رویترز به نقل از جان کیلداف، سهامدار یک شرکت مطرح سرمایه‌گذاری نوشت: «در جبهه اوپک پلاس، گزارش‌ها مبنی بر دیدار شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان با الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه در ریاض، گاوها را در بازار بیدار کرد».منبع : oilprice

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگو شرکت کنید؟
نظری بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *